zaterdag 7 oktober Dag van de Prentkunst

Ten derde male de Dag van de Prentkunst in Fochteloo op zaterdag 7 oktober 2017 van 10.30 – 17.00 uur in het Dorpshuis Et Legien en in het centrum voor prentkunst van de Stichting Nobilis, 8428 HE Zuideinde 26a en 26b. Heel veel kunstboeken en prenten te koop. De Stichting verkoopt alle dubbele exemplaren. Kunstenaars met hun werk zijn aanwezig, zoals Antje Veldstra, Peter Lazarov, Kim Bilstra, Floortje Sebens, Wijke van der Bij. Om 11.00 uur de opening van de tentoonstelling Cees Andriessen Facetten door drs. Remco Heite, voorzitter van de Stichting Nobilis.

Daarna de aanbieding van het eerste exemplaar van de nieuwe oeuvre-catalogus van Cees Andriessen Aspecten door de kunstenaar. Om 12.15 uur presentatie van twee nieuwe buitenbeelden van bekende Friese beeldhouwer Anne Woudwijk bij het centrum voor prentkunst. Om 13.00 uur lezing en powerpointpresentatie van Peter Lazarov over zijn nieuwste werk gemaakt in China. Hij komt speciaal over uit Bulgarije, waar hij nu woont. Om 14.00 uur een veiling van kunstboeken op het terrein van de kleine prentkunst. Om 15.30 uur presentatie van Nobilis Cahier 10 gewijd aan leven en werk van Wim Zwiers (95) in aanwezigheid van de kunstenaar, die vroeger directeur was van Academie Minerva Groningen.

Om 18.00 uur voor de liefhebbers een afsluitend diner in Het Witte Huis Donkerbroek.

Aanmelding noodzakelijk via: info@stichtingnobilis.nl

Wilt u meer informatie over deze dag, klik hier.