Diana Court (1925-2018)

Twee dagen voor haar 93-ste verjaardag overleed in Orvelte mevrouw Diana Court, weduwe van graficus Toon Wegner (1926-2010). Sinds 2012 werkte zij aan de overdracht van het werk van Toon Wegner aan de Stichting Nobilis, centrum voor prentkunst in Fochteloo. Naast alle prenten van Toon Wegner en alle hout-, lino- en etsplaten ook alle uitgaven van de Stichting Pro-Graph. Diana Court en Toon Wegner gaven 25 jaar lang elk jaar de grafiekkalender uit, maar ook talrijke internationale grafiekmappen. Alle documentatie over Toon Wegner in plakboeken en foto-albums droeg zij inmiddels over. Diana Court schonk daarnaast haar eigen grafiekcollectie bestaande uit 300 prenten van diverse kunstenaars. Nobilis Cahier 4 wijdden wij aan leven en werk van Toon Wegner en in 2017 organiseerde de Stichting een grote tentoonstelling van zijn werk in ons centrum voor prentkunst in Fochteloo.

Ontroerd zijn wij door haar heengaan en heel dankbaar voor het vele goeds dat zij voor de Stichting Nobilis heeft gedaan. Dankbaar ook voor haar vertrouwen en haar vriendschap. Haar naam zal nog vaak in Fochteloo genoemd worden.