Drie avonden met Dirk Kerst Koopmans

DRIE AVONDEN GEWIJD AAN DIRK KERST KOOPMANS

De Werkgroep Bekiek et mar, een platform voor taal en cultuur, organiseert een drietal avonden over leven en werk van beeldend kunstenaar Dirk Kerst Koopmans(1906-1998). De ateliernalatenschap in eigendom van de Dirk Kerst Koopmans Stichting wordt beheerd door de Stichting Nobilis, centrum voor prentkunst in Fochteloo.

Vrijdagavond 29 juni om 20.00 uur in Hotel Lunia Oldeberkoop een filmavond over Dirk Kerst Koopmans. Te zien zijn de documentaire van Pat van Boeckel en een half uur niet eerder vertoond filmmateriaal van Jan de Vries over DKK.

Vrijdag 6 juli om 20.00 uur in het centrum voor prentkunst van de Stichting Nobilis in Fochteloo een klein symposium met als sprekers Karst Berkenbosch, Henk Zondag, Winfried Bruinsma en Pieter Jonker.

Vrijdag 13 juli om 19.30 uur in de Tentepolle, gebouw van Staatsbosbeheer. Opening expositie van Dirk Kerst Koopmans verzorgd door de Stichting Nobilis in opdracht van Opera Spanga. En een wandeling van 1,5 uur met verhalen onderweg.

Elke avond kost € 5,00 en opgave vooraf noodzakelijk: info@bekieketmar.nl