Nieuwsbrief april 2019

NOBILIS NIEUWSBRIEF APRIL 2019
Rik Buter, etser en illustrator

Graag nodigen wij u uit voor de opening van de tentoonstelling op zaterdagmiddag 13 april om 14.30 uur in het centrum voor prentkunst van de Stichting Nobilis Zuideinde 26b, 8428 HE Fochteloo.

Pieter Jonker leidt de kunstenaar in en Peter O. Gerrits zal Rik Buter interviewen over zijn werk.

Koffie en thee met koek staan vanaf 14.15 uur klaar. Na afloop gezellige nazit met een hapje en een drankje. Voor de catering even aanmelden dat u komt: info@stichtingnobilis.nl
Rik Buter (1974) uit Den Haag is geboren en getogen in Urk. Hij begon zijn opleiding aan de hogeschool voor de kunsten in Utrecht maar stapte over naar HSK Constantijn Huygens in Kampen. Zijn werk is regelmatig te zien bij Pulchri en Stroom in Den Haag. In 2006 won hij de eerste prijs bij de Talens Pulchri Prijs en in 2014 werd hem daar de prestigieuze Van Ommeren – De Voogt Prijs toegekend. In 2012 won hij de tweede prijs in de Benelux Beeldverhalen Prijs en dat leverde hem een dubbele pagina op in NRC Next.

De tentoonstelling in Fochteloo laat nieuwe etsen en illustraties van zijn hand zien. De tentoonstelling duurt tot en met zondag 9 juni 2019.

Johannes Mulders
Johannes Mulders Vrijheid in gebondenheid

Op 30 maart is verschenen het prachtige boek Johannes Mulders Vrijheid in gebondenheid met 180 pagina’s, 244 illustraties overwegend in kleur, hard cover. Vormgever Sijtze Veldema en auteur Pieter Jonker zorgden voor een eerbetoon voor de kleine Meester van De Oosterstreek. Het boek verschijnt in samenwerking met Uitgeverij Noordboek (Steven Sterk).

Het boek kan nu besteld worden (info@stichtingnobilis.nl) of Lange Akker 24, 8431 PG Oosterwolde. Het boek kost € 25,00 en wordt gratis thuisbezorgd.
De tentoonstelling van Johannes Mulders

Op 7 april eindigde de succesvolle tentoonstelling van het werk van Johannes Mulders in Fochteloo. Mocht u deze tentoonstelling toch willen zien of nogmaals willen zien, dan kan dat!

Vanaf 16 april tot en met eind juni is de tentoonstelling te zien in het Nationaal Vlechtmuseum Noordwolde.

In dat gebouw volgde Mulders zijn opleiding aan de Rijksrietvlechtschool voordat hij de l.o. en m.o.-tekenen in Leeuwarden bezocht. Zijn opleiding voltooide hij aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag.
Wij hopen u te mogen begroeten

Bestuur en vrijwilligers van de Stichting Nobilis, centrum voor prentkunst
Zuideinde 26b, 8428 HE Fochteloo