Bouw gewenste uitbreiding van start

Het is zover. Het centrum voor prentkunst dat sinds het vroegere voorjaar van 2014 in Fochteloo haar tentoonstellingen, lezingen en workshops organiseerde en daar een enorme collectie opbouwde gaat tijdelijk sluiten. Normaal is het centrum op donderdag tot en met zondag open voor publiek, maar er gaat nu gebouwd worden. Naast een uitbreiding van negentig vierkante meter worden er ook nieuwe voorzieningen getroffen op het terrein van beveiliging, verbetering van de werkplekken en brandveiligheid. De bouwopdracht is gegund aan Bouwbedrijf Buiteveld en de installaties worden aangelegd door Installatiebedrijf Oosterwolde. Er wordt gebouwd in het verlengde van de huidige bouw. In de aan te bouwen ruimte komt de nieuwe tentoonstellingszaal met een nieuwe keuken en een opslagruimte. De bestaande tentoonstellingsruimte wordt het tweede depot van Stichting Nobilis.

Lees hier het artikel uit de Nieuwe Ooststellingwerver