De tentoonstelling Prentkunst in en om Zutphen omvat werk van o.a. lino’s van Peter Kooij, etsen van Wim van der Meij, werk van Jeanne Bieruma Oosting, materiaal uit de schenking van Dr. Chris Schriks (Warnsveld), etsen van Ank Spronk-Feenstra, schilderijen van het aanstormend talent Linde Leij, kleine prentkunst van Charles Glaude Behrens, prenten van Peter Kalkowsky en werken op papier van Sandra van de Griendt (ook een aantal buitenobjecten), lino’s en houtsneden van Cees Andriessen en van Camiel Andriessen.
Tijdens de tentoonstelling wordt ook de grafiek van Jan Mankes getoond uit de Nobilis-collectie.
De tentoonstelling hangt door het hele gebouw en de tafelvitrines zijn rijk gevuld.

Tentoonstelling Erik van Ommen

We proberen ook nog een kleine tentoonstelling te maken van Erik van Ommen ter gelegenheid van het verschijnen van het Nobilis cahier 14.

De opening wordt op 24 april gevierd met alleen de deelnemende kunstenaars en de betrokkenen, omdat de verwachting is dat er dan nog wel beperkende maatregelen van kracht zullen zijn. Bij dit project dat o.a. mogelijk werd gemaakt door een bijdrage van de gemeente Zutphen verscheen een publicatie, die tijdens de tentoonstelling volop verkrijgbaar is.

Op zondag 25 april weer voor publiek geopend

Op zondag 25 april gaan we weer open voor publiek mits het rijksbeleid dat toestaat. Volg onze website voor actuele informatie. De tentoonstelling eindigt op zondag 27 juni 2021. Het weekend erna zijn we gesloten vanwege de opbouw van de Geertsma-tentoonstelling.

Peter Kooij, Bult van Ketjen, Zutphen, lino, 2016
Wim van der Meij, schepen, ets, 1991