Zondag 10 oktober 2020 van 10:30 tot 16:30 uur

In het Dorpshuis Het Legien en in het centrum voor prentkunst. Ruim twintig kunstenaars tonen en verkopen hun werk, er zijn demonstraties van grafische technieken en er zijn speciale actie-aanbiedingen. Van 10.30 – 16.30 uur. Stichting Nobilis verkoopt dubbele boeken en prenten uit haar collecties. Boek- en prenthandelaren bieden hun werk ter verkoop aan. Speciaal voor de Dag van de Prentkunst verzorgt houtgraveur Peter Lazarov een lezing. In september keert hij na een tweejarig verblijf in China terug in Bulgarije. Stichting Nobilis laat hem naar Fochteloo komen om te vertellen over zijn ervaringen, over zijn nieuwe werk en zijn nieuwe project over de Nederlandse volksverhalen. Na afloop van de dag is er het gebruikelijke afsluitende, betaalbare diner. Aanmelding daarvoor is noodzakelijk (info@stichtingnobilis.nl) en is op eigen kosten. De dag zelf is gratis toegankelijk en wordt georganiseerd samen met Holt en met Exlibriswereld.

Demonstratie Siemen Dijkstra

Tenslotte. In ieder geval zal prentkunstenaar Siemen Dijkstra tijdens de tentoonstelling Siemen Dijkstra à bois perdu een lezing met demonstratie van zijn techniek verzorgen. Datum is nog niet bekend. Volg onze website voor actuele aankondigingen: www.stichtingnobilis.nl.