Antje Veldstra staat centraal op Vriendendag Nobilis

De jaarlijkse Vriendendag van Stichting Nobilis werd zaterdag bezocht door zo’n tachtig Vrienden. Het werk van prentkunstenaar Antje Veldstra stond centraal in het programma. Aan de hand van een PowerPointpresentatie werd ze ondervraagd door Pieter Jonker. Voor de Stichting maakte ze de Vriendenprent 2023 met als onderwerp het Fochtelooerveen, een kleurenhoutsnede in zeven drukgangen. Voorzitter Peter O. Gerrits maakte bekend dat het bestuur zaterdagochtend had besloten scheidend bestuurslid Beint Koopstra te benoemen als Vriend van Verdienste. Een welgemeend applaus van de Vrienden volgde. Koopstra kreeg verschillende cadeau’s. Peter Lazarov uit Bulgarije zond drie nieuwe, grote houtgravures ten geschenke voor Beint Koopstra, die hij 33 jaar lang bij Nobilis heeft meegemaakt (foto: Judith Bouma-Litjens)