Jan Battermann

Meedoen met Nobilis

Doe mee met Nobilis. Dat kan bijvoorbeeld door vrijwilliger te worden en mee te helpen aan beheer, tentoonstellingen, gastheer/vrouw-schap e.d. Ook kunt u vriend van Nobilis worden met extra voordelen, zoals uitnodigingen voor de opening van exposities en jaarlijks een gratis unieke prent.

U kunt ook donateur worden van de stichting. Door de ANBI-status van Stichting Nobilis zijn uw giften aftrekbaar van uw inkomstenbelasting.

Vrienden van Nobilis

Stichting Nobilis telt 460 Vrienden, die jaarlijks een Vriendenprent krijgen (in 2023 een nieuwe prent van Antje Veldstra) maar ook een Nobilis Cahier en uitnodigingen voor alle tentoonstellingen. Voor hen wordt ook jaarlijks een Vriendendag georganiseerd (in 2022 met een lezing door Erik van Ommen, Nederland bekendste vogelschilder, die ook prenten maakt). Nieuwe Vrienden krijgen ook een welkomstpakket met verrassingen. De jaarlijkse bijdrage is min. 30,00 euro. Aanmelden kan via info@stichtingnobilis.nl

Er zijn nu
vrienden van Nobilis

Welkomstpakket voor nieuwe vrienden van Nobilis!

Vrijwilliger van Nobilis

Van gastvrouw/gastheer tot bestuur; alle medewerkers bij Nobilis zijn vrijwilligers. Die zetten zich om niet in voor de kunst, het centrum, de kunstenaars en kunstliefhebbers. Bij Nobilis zijn de volgende mensen actief:

Collectiebeheer en -registratie:
Barteld Londo (coördinator), Jan Seton, Petra Koornneef, Arend-Jan Evenboer, Liesbeth Zuidgeest,Francine Gramsma, Hans de Jong.

Specifieke projecten:
Roelof Dragt, Jan Bouma.

Inrichten tentoonstellingen:
Beint Koopstra (coördinator), Roelof Dragt.

Gastvrouwen en -heren:
Beint Koopstra en Rinnie Veenstra (coördinatie), Tineke van Belle, Jurjen Bergsma, Lien Dordregter, Hennie Jonker, Leonie van der Walle, Bert en Marlene ten Feld, Peter Gerrits, Bea Sportel Bolt, Mariet Meerhof, Frits Tijdink, Nynke Jongedijk, Froukje Kuiper, Barteld Londo, Martha Dragt,  Roelof Dragt, Francine Gramsma, Liesbeth Zuidgeest, Pierre Theel, Jelly Oosterman, Nico Mourik, Pieter Jonker.

Uitgeverij Stichting Nobilis:
Pieter Jonker (coördinator), Sijtze Veldema (Stilet Vormgeving).

Publiciteit en PR:
Pieter Jonker (coördinator) Judith Bouma-Litjens, Peter Kooij.

Dagarrangementen voor groepen:
Judith Bouma-Litjens (coördinator), Pieter Jonker.

Adviseurs:
Barteld Londo (advisering beleidszaken) en drs. Peter Kooij (collectievorming, onderzoek en publicaties)

Het bestuur:
Radboud Hafkenscheid (voorzitter), Judith Bouma-Litjens (secretaris), Pieter Jonker (penningmeester) en de bestuursleden mevr. Rinnie Veenstra, dhr. Barteld Londo, dhr. Teodor Lazarov, dhr. Jannes Kalfsbeek.

Vrijwilliger worden van Nobilis?

Neem contact op met het Nobilis Centrum voor Prentkunst om vrijwiliger bij het centrum te worden. We zoeken onder meer vrijwilligers voor het catalogiseren van de kunst- en bibliotheekcollectie.

Mail naar info@stichtingnobilis.nl of  of bel met Pieter Jonker 06 38 39 28 40.

Donateur van Nobilis

Vindt u het werk van onze Stichting belangrijk en wilt u ons steunen, meldt u zich dan aan als donateur en elke donatie (groot en klein) is welkom op onze bankrekening NL94 RABO 0132 3862 91 t.n.v. Stichting Nobilis, Oosterwolde. Onze stichting kent geen structurele overheidssubsidies. De donateurs krijgen een uitnodiging voor de opening van alle tentoonstellingen.
Aanmelden als donateur graag via het aanmeldformulier of op het adres Zuideinde 26b, 8428 HE Fochteloo, of via telefoon: 06 38 39 28 40 (Pieter Jonker).

Omdat de stichting een ANBI-status heeft zijn giften aftrekbaar van uw inkomstenbelasting.

donateur-worden

Gratis Nobilis Nieuwsbrief

nobilis-nieuwsbrief

Hebt u oog voor kunst? Het centrum voor prentkunst in Fochteloo van de Stichting Nobilis wil u graag vrijblijvend en regelmatig informeren over haar activiteiten. Drie of vier keer per jaar sturen wij u onze digitale nieuwsbrief met informatie over alle nieuwe tentoonstellingen, publicaties, lezingen en workshops als u zich daarvoor aanmeldt. Dit kan via het aanmeldformulier of per post. De Stichting wil met hulp van het Ooststellingwerf Fonds van de gemeente Ooststellingwerf een hecht netwerk opbouwen van nieuwsgierigen, donateurs en vrienden.

Donderdag tot en met zondag van 13:30 tot 16:30 uur.

Plan uw route

Contact: