dag-van-de-prentkunst

Dag van de Prentkunst trekt meer bezoekers

Fochteloo - De vijfde editie van de jaarlijks terugkerende Dag van de Prentkunst in het dorpshuis en in het centrum voor prentkunst in Fochteloo trok bijna tweehonderd geregistreerde bezoekers. Dat waren er vijftig meer dan vorig jaar.

Zestien kunstenaars en vijftien vrijwilligers van stichting Nobilis zorgden voor gevarieerd programma. Er waren twee lezingen, die beide bijgewoond werden door bijna vijftig bezoekers. Antje Veldstra uit Groningen en Jan van der Meulen uit Burgum trokken veel bekijks omdat zij grafische technieken demonstreerden. Het afsluitend diner in Donkerbroek trok dertig deelnemers.

Top-dag

Voorzitter Peter O. Gerrits: 'Wat een top-dag. Ik ga me binnen het bestuur en de vrijwilligersorganisatie sterk maken voor een Zesde Dag van de Prentkunst in oktober 2020. Kunstenaars en bezoekers waren heel tevreden, de omzet voor de Stichting goed en het Dorpshuis natuurlijk blij met de verkoop van veel koffie en broodjes. Het is heel veel werk voor onze Stichting, maar het resultaat geeft heel veel voldoening. Iedereen is reuze blij, al is het ook echt heel veel werk, maar onze vrijwilligers hebben zich heel goed geweerd.’

Fochtelooerveen-prent

De bezoekers kwamen uit de regio, maar ook uit heel het land. Onder de bezoekers werd een ingelijste Fochtelooerveen-prent verloot. Winnaar was de heer Ton Regtuit uit Rotterdam.

Bron: Nieuwe Ooststellingwerver 16 oktober 2019 om 16.03 uur