Judith Bouma en Pieter Jonker geven lezing Fochteloërveen

FOCHTELOO

In het centrum voor prentkunst van de Stichting Nobilis in Fochteloo geven donderdag 11 november om 10.00 uur fotografe Judith Bouma-Litjens en Nobilisconservator Pieter Jonker een lezing waarin ze het publiek via een powerpointpresentatie meenemen mee naar de flora en fauna van het Fochteloërveen.

Judith Bouma doet dat aan de hand van haar natuurfoto’s en Pieter Jonker laat ter afwisseling dezelfde flora en fauna zien afgebeeld op aquarellen in de Verkade Albums van Jac. P. Thijsse. Hij vertelt over de geschiedenis van die albums en over de kunstenaars, die ervoor werkten. De lezing duurt bijna twee uur en daarna is er alle gelegenheid om de bijbehorende tentoonstellingen in het centrum te bekijken.

In het licht van de nieuwe coronamaatregelen is het aantal gasten bepaald op maximaal tien personen.
Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Koffie met koek is bij de kosten inbegrepen. Aanmelden graag via info@stichtingnobilis.nl. De lezing wordt ook op donderdag 25 november (10.00 uur) gehouden.
Daarna alleen nog op aanvraag voor groepen.

Sierd Geersma

Op zaterdag 13 november om 14.00 uur is de presentatie van het nieuwe boek Sierd Geertsma in stilte gewerkt. ‘Ja, we gaan weer terug naar beperkingen door de mondkapjes en naar de corona-pas en dat zal ons toch opnieuw bezoekers kosten. Voor het bezoeken van de tentoonstellingen is vooraf aanmelden niet meer noodzakelijk,’ zo vertelt voorzitter Peter O. Gerrits.

Bron: NieuweOoststellingwerver