nobilis-cahier-10-wim-zwiers

Nobilis Cahier 10

Wim Zwiers: vaardig en veelzijdig

Ter gelegenheid van zijn 95-ste verjaardag verscheen Nobilis Cahier 10 over de veelzijdige kunstenaar Wim Zwiers (1922-2019) uit Amsterdam. Tot zijn vertrek uit Groningen directeur van de Academie Minerva. Zijn kopergravures, etsen, lino’s en houtgravures behoren internationaal tot de top. Een leven lang leverde hij met zijn werk een bijdrage aan de bevordering van de kleine prentkunst in ons land.

Auteur Jan van Koolwijk leverde naast belangrijke tekstbijdragen ook de werklijst met 550 kleine prenten van Wim Zwiers samen met een alfabetisch register. Pieter Jonker schreef de tekst over leven en werk van de kunstenaar. Stichting Nobilis heeft een grote collectie kleine prenten van Zwiers naast vrij werk van zijn hand en een collectie houtgravure-blokken van Wim Zwiers.

Auteurs: Pieter Jonker en Jan van Koolwijk. Verscheen met steun van het Ooststellingwerf Fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, Johan Veenstra Stichting, Stichting Bercoop Fonds, Woudsend Anno 1816, Ben Remkes Cultuurfonds, Gifted Art Rotterdam en P.W. Janssen’s Friesche Stichting en Exlibriswereld.

ISBN 978 94 90847 16 6

2017, 60 pagina’s met 93 afbeeldingen in kleur en zwart wit