nobilis-cahier-verstild

Nobilis Cahier 11

Verstild. Tien kunstenaars zien het Fochtelooerveen

Nobilis Cahier 11 verscheen in het jaar van Culturele Hoofdstad 2018 ter gelegenheid van een bijzonder project van de Stichting Nobilis. Tien prentkunstenaars kregen een opdracht om een prent te maken met het natuurgebied het Fochtelooerveen als onderwerp. Het cahier opent met een artikel over het Fochtelooerveen van de hand van Judith Bouma-Litjens, de bekende natuurfotografe uit Fochteloo, die ook het fotowerk leverde. Daarnaast komen alle prenten en alle tien kunstenaars uitvoerig aan bod, te weten Cees Andriessen, Siemen Dijkstra, Peter O. Gerrits, Reinder Homan, Christiaan Kuitwaard, Anneke Kuijper, Peter Lazarov, Erik van Ommen, Grietje Postma en Antje Veldstra. Tien klinkende namen in de wereld van de Nederlandse prentkunst. Het cahier was de catalogus bij een succesvolle tentoonstelling, die niet alleen in Fochteloo, maar ook in Ameland Kunstmaand en in Apeldoorn te zien was.

Auteurs: Judith Bouma-Litjens en Pieter Jonker. Verscheen met steun van het Ooststellingwerf Fonds, de provincie Friesland, Stichting Bercoop Fonds, Bettie Wiegman Fonds, Johan Veenstra Stichting en Exlibriswereld.

ISBN 978 94 90847 17 3

2018, 60 pagina’s met 82 afbeeldingen in kleur en zwart-wit