nobilis-cahier-12-gerrit-jan-rhebergen

Nobilis Cahier 12

Gerrit Jan Rhebergen (1915-2002) verzamelaar en grafiekpromotor

Dit Nobilis Cahier verscheen in samenwerking met Exlibriswereld, Nederlandse vereniging voor exlibris en andere kleingrafiek. In het centrum voor prentkunst in Fochteloo bevinden zich alle bladen kleine prentkunst, waartoe Jan Rhebergen opdracht gaf, maar ook een belangrijk deel van zijn bibliotheek en bladen grafiek die hij heeft verzameld. Pieter Jonker gaat nader in op het leven van de verzamelaar, de grafiekpromotor en de publicist Jan Rhebergen. Het cahier is rijk geïllustreerd. In het cahier is een bibliografie opgenomen van Rhebergen, maar ook diens ruillijst met honderden bladen van belangrijke kunstenaars uit Nederland en het buitenland.

Auteurs: Pieter Jonker, Marius Schalkwijk en Jan Seton. Verscheen met hulp van Stilet Vormgeving, PJ Fondation, Exlibriswereld, Ingrid de Wolff-Rhebergen en Helga Wiertz-Rhebergen.

ISBN 978 94 90847 19 7

2019, 48 pagina’s met 138 afbeeldingen in kleur en zwart-wit