Nobilis is open met nieuwe expositie

Fochteloo
 Na de corona- en korte wintersluiting is het centrum voor prentkunst weer geopend met een nieuwe tentoonstelling ‘Peter Lazarov tekent collega’s’. Naast hun portret is er ook werk van die kunstenaars te zien. De bezoekersstroom moet nog duidelijk op gang komen. Vrijdagnamiddag werd er een toelichting op de tentoonstelling gehouden voor de gastheren en -vrouwen van de Stichting Nobilis. Vijftien vrijwilligers namen er aan deel. Opmerkelijk is het aantal aanmeldingen ondertussen voor de workshops die Peter Lazarov in de week van 21 maart zal verzorgen. Twee dagen zijn al bijna volgeboekt. Ook deze week is het druk in Fochteloo. Dinsdag was er een werkbezoek van de etser Han van Hagen, die een schenking in het vooruitzicht stelde en woensdag kwam Dr. Joseph Kessels uit Amsterdam een toelichting geven op een schenking voor de Stichting Nobilis. Het betreft werk dat kunstschilder en graficus Herman Gordijn bij leven heeft verzameld van andere bekende kunstenaars Later dit jaar is er in Fochteloo een tentoonstelling van de houtsneden, etsen en litho’s van Herman Gordijn zelf.

Lees het artikel uit de Nieuwe Ooststellingwerver