Peter Kooij krijgt Andriessen-exlibris

Uit handen van voorzitter dr. Peter O. Gerrits ontving tijdens de opening van de bestuursvergadering van de Stichting Nobilis op 24 april 2021 Peter Kooij een exlibris met een ontwerp door graficus Cees Andriessen in een kleine oplage.

Uit handen van voorzitter dr. Peter O. Gerrits ontving tijdens de opening van de bestuursvergadering van de Stichting Nobilis op 24 april 2021 Peter Kooij een exlibris in een kleine oplage. Het exlibris is ontworpen door de bekende graficus Cees Andriessen (81) uit Apeldoorn. Andriessen maakt doorgaans exlibris in lino (vroeger ook wel in hout), maar dit ontwerp is een zeefdruk van Peter O. Gerrits. Peter Kooij ontving het exlibris als waardering voor het vele werk dat hij heeft verzet voor het Nobilis-boek De Zutphense Kehille in het bijzonder. Een geschiedenis van Joods Zutphen, dat in maart verscheen. De uitgave is bijzonder succesvol. Van de oplage van 750 exemplaren zijn er nog zo’n 100 over. De opbrengst maakt de uitgave van een nieuw Nobilis cahier mogelijk. De verkoop wordt en werd enorm gestimuleerd door de ontwikkeling van een nieuwe website speciaal voor het boek door onze eigen onvolprezen webmaster: www.boekjoodszutphen.nl. Op deze website vindt u ook alle reacties in de media, zoals de dubbele-pagina in dagblad Trouw en een televisie-interview.