anneke-kuyper

Prenten van Anneke Kuyper

Een prachtig boek over een voortreffelijk prentkunstenaar. Anneke Kuyper (1942) kreeg haar opleiding aan de Academie St. Joost in Breda en leerling van Jan Sleper (1919-2000). Studeerde grafiek aan het Hoger Instituut van Schone Kunsten in Antwerpen. Daarna kreeg ze les van Kuno Brinks aan de Rijksacademie in Amsterdam. Ze schildert, maar als geen ander verstaat zij de etskunst. Naast vrij werk ook exlibris en gelegenheidsgrafiek. Ze besloot in 2015 haar hele prent-oeuvre te schenken aan de Stichting Nobilis. In 2016 nam Stichting Nobilis dit boek over van de oorspronkelijke uitgever: Thoth Bussum. Het boek is een hard cover met een stofomslag. Het boek verscheen ter gelegenheid van een tentoonstelling in Museum Het Rembrandthuis in Amsterdam. Anneke Kuyper schonk ook de kunstenaarsnalatenschap van haar man Lou Strik aan de Stichting Nobilis. Zij is nog steeds nauw betrokken bij het centrum voor prentkunst.
Van de oorspronkelijke oplage zijn nog twintig exemplaren te koop.

Auteurs: Janrense Boonstra, Bob van den Boogert, Kurt Löb en Wim Ket.

2011, 112 pagina met veel illustraties in kleur

Prijs: van € 29,50 nu € 19,50 + porto