Nu of nooit

Nu of nooit is de titel van het nieuwe projectplan dat als basis dient voor subsidie-aanvragen voor de periode 10 juli 2021 – 31 december 2022.  Het bestuur heeft een ambitieus tentoonstellingsprogramma vastgesteld voor deze periode met veel nieuwe publicaties. Door de corona-crisis is het aantal bezoekers meer dan gehalveerd. Door een kwalitatief hoogstaand aanbod probeert het bestuur de bezoekersstroom weer op gang te brengen. Opvallend is dat er meer en meer met andere musea wordt samengewerkt. Voorzien zijn gesprekken met de provincie Fryslân en de Museumfederatie Friesland. Op het programma staan ook enkele buitenlandse bezoeken, waartoe de Stichting is uitgenodigd. Het betreft voorgenomen schenkingen aan de Stichting Nobilis. Vooralsnog wil het bestuur een bescheiden uitbreiding van haar internationale collectie. Kortom het centrum voor prentkunst is niet meer weg te denken in de wereld van de grafiek.