a-bois-perdu-siemen-dijkstra

Tentoonstelling Siemen Dijkstra

Zaterdag 13 juni tot en met zondag 16 augustus 2020

De tentoonstelling is van 15 februari tot en met 10 mei 2020 te zien in Parijs. 147 werken van Dijkstra worden in  deze expositie getoond. Tekeningen, aquarellen en meerkleurenhoutsneden. Bij de tentoonstelling verschijnt het gelijknamige boek Siemen Dijkstra à bois perdu, geschreven door niemand minder dan Gijsbert van der Wal, auteur van talrijke kunstboeken. Zijn boek Wijd open ogen – stukken over kunst en kijkplezier is een bestseller. Het nieuwe boek is tweetalig:  Nederlands-Frans.

Siemen Dijkstra

Siemen Dijkstra (geboren in Den Helder in 1968) woont en werkt samen met zijn partner Elysia Verhoeven in Dwingeloo. Hij volgde de richting grafiek en illustratie op de Academie Minerva en haalde later ook zijn onderwijsbevoegdheid. Hij geeft les aan de Klassieke Academie en zijn werk geniet grote bekendheid, zijn meerkleurenhoutsneden zijn ongeëvenaard.

Stichting Nobilis volgt al heel lang met enthousiasme de kunstenaar en zijn werk. Regelmatig werd werk aangekocht. Vaak is er werk van hem in het centrum in Fochteloo te zien, maar nu voor het eerst een werkelijk prachtig museaal overzicht in Fochteloo. Bestuur en vrijwilligers van Stichting Nobilis zijn vervuld van trots en zeggen directie en medewerkers van de Fondation Custodia Parijs oprecht hartelijk dank.
In 2006 was er de prachtige tentoonstelling Siemen Dijkstra Eigen druk. Kleurenhoutsneden en tekeningen in het Drents Museum in Assen met  een gelijknamig boek. In 2013 gaf de Stichting Nobilis het boek Siemen Dijkstra Dwingelderveld in transit uit tegelijkertijd met een tentoonstelling bij Galerie Wildevuur.
Fondation Custodia in Parijs heeft haar medewerking toegezegd dat de tentoonstelling na Parijs door mag reizen naar Fochteloo, zodat ook de minder reislustige kunstliefhebbers de tentoonstelling in Nederland kunnen zien. Een delegatie van Nobilis-bestuurders woonde de opening in Parijs bij.

Bestel nu bij Stichting Nobilis

Omdat gevreesd wordt dat het boek snel uitverkocht zal geraken, adviseren wij u zo spoedig mogelijk een exemplaar, hard cover, 160 pagina’s, te reserveren bij Stichting Nobilis, info@stichtingnobilis.nl. (Het boek Siemen Dijkstra Dwingelderveld in transit was binnen twee weken uitverkocht.)