Een fantastische dag!

Wat kijken wij als team van Stichting Nobilis, samen met velen, terug op een fantastische dag! UITWAAIEN IN FOCHTELOO, een dag om niet te vergeten. Het weer speelde een grote rol, de hoofdrol, en is daarin meer dan geslaagd. Iedereen liep te stralen, zowel binnen als buiten, als bezoeker of als prentkunstenaar en/of verkoper, evenals de vrijwilligers van de stichting.

Marktkramen werden ’s morgens vroeg geplaatst door Boiten kramenverhuur (en ’s avonds weer opgehaald). Een geweldige opstelling op het voormalige schoolplein en speelveld werd voor alle gebruikers neergezet. De verdere inrichting van de kraam mocht ieder voor zichzelf bepalen.

Wandfoto

De dag begon met de onthulling van een enorme wandfoto van het Fochtelooërveen door wethouder Esther Verhagen, vervolgens werd de prentkunstmarkt geopend door de wethouder en de nieuwe tentoonstelling binnen met werk van Sierd Geertsma (1896-1985) en streekgenoten. Laatstgenoemde tentoonstelling was alleen voor genodigden, waaronder enkele familieleden van Sierd Geertsma. Deze tentoonstelling is op de reguliere openingstijden van Stichting Nobilis te zien tot 3 oktober 2021.

Boek Sierd Geerstma

Voor de Nobilis boekenreeks wordt momenteel hard gewerkt aan een boek over het leven en werk van Sierd Geertsma, hier kunt u overigens al voor intekenen. Eén van de drijvende krachten achter de tentoonstelling in Fochteloo en het nieuwe boek ‘Sierd Geertsma IN STILTE GEWERKT’ is onder anderen Pieter Jonker.

Sierd Geertsma-lezingen

Tijdens de tentoonstellingsperiode wordt er bij voldoende aanmeldingen op de donderdagen 15 en 29 juli, 5 en 19 augustus en 2 en 16 september om 10.00 uur door Pieter Jonker een lezing met een PowerPoint presentatie (100 afbeeldingen) verzorgd over leven en werk van Sierd Geertsma. Aanmelden graag via het aanmeldformulier

Klik hier voor een fotoverslag van de dag.