prent-marktkraam-peter-o-gerrits

Uitwaaien in Fochteloo

Uitwaaien in Fochteloo - Peter O. Gerrits

In 2020 kon Stichting Nobilis helaas geen ‘Dag van de Prentkunst’ organiseren, maar om de prentkunst onder de aandacht te brengen heeft het bestuur ervoor gekozen om op zaterdag 10 juli 2021 van 11.00 – 16.00 uur een kunstmarkt te organiseren. Het voormalige schoolplein en gazon worden omgetoverd tot een kunstmarkt met kramen vol met prentkunstenaars en veel gezelligheid. Stichting Nobilis zal op allerlei wijze promotie maken voor prentkunst, talrijk zijn dan ook de aanbiedingen en acties. Bij onverhoopt slecht weer wordt de kunstmarkt afgelast. Check de website of Facebook voor het laatste nieuws hierover.

Demonstraties

Deze dag zullen enkele demonstraties te zien zijn van prentkunstenaars-grafici. Nederlandse prentkunstenaars kunnen hun nieuwe werk laten zien en verkopen. Door het ontbreken van tentoonstellingen de afgelopen periode, biedt dit ze een geweldige gelegenheid. Ze hebben niet stilgezeten!

Sierd Geertsma

Deze dag vindt de opening plaats van de nieuwe tentoonstelling van Sierd Geertsma (1896-1985). Een boek over leven en werk van deze Appelschaster kunstenaar verschijnt dit najaar. Stichting Nobilis publiceert dat samen met Museum Drachten en de Sierd Geertsma Stichting.

We gaan ervan uit dat de buitenlucht de prentkunst en de liefhebbers van prentkunst goed zal doen! In de grote zaal in het Dorpshuis Et Legien verzorgt Pieter Jonker op gezette tijden die dag voor kleine groepen een lezing met PowerPointpresentatie over Sierd Geertsma.

Covid-veilige route

Er komt een route rondom het complex zodat we gemakkelijk de anderhalve meter in acht kunnen nemen. Er worden diverse terrassen aangelegd in samenwerking met dorpshuis Et Legien.
Nu er steeds meer versoepelingen komen in het kader van Covid-19, hebben we goede hoop en zijn we enthousiast begonnen om er een fijne dag van te maken!
We kunnen elkaar weer ontmoeten, waar we allemaal al zo lang naar uitkijken.