Activiteiten Nobilis goed bezocht

In het centrum voor prentkunst van Stichting Nobilis werden zaterdag 5 augustus 2023 twee activiteiten gehouden.

In de ochtend werd het nieuwste boek, deel VII in de Nobilis Reeks gepresenteerd, geschreven door Radboud Hafkenscheid uit Haulerwijk. De eerste exemplaren van het boek, ‘Karel Wetselaar etser en fotograaf’, werden aangeboden aan de familie. Pieter Jonker van Stichting Nobilis verwelkomde de vijftig gasten. Hij sprak vol lof over de inzet van Radboud Hafkenscheid als onderzoeker en schrijver van het boek over de etser Karel Wetselaar (1935-2017) uit Krommenie. Hafkenscheid verzorgde daarna een presentatie, waarin ook een film werd vertoond van de kunstenaar aan het werk. De film was gemaakt door Lucy Besson uit Nijmegen, die ook aanwezig was in Fochteloo. Na de lunch in Fochteloo vertrokken de gasten naar Open Stal Oldeberkoop, waar ze de tentoonstelling bezochten van het werk van Karel Wetselaar.
In de middag was er een hele andere activiteit waar ruim veertig bezoekers zich voor aangemeld hadden.
Kunstenares Gea Karhof uit Edam was te gast om in een kunstenaars gesprek, dat Pieter Jonker met
haar voerde, te vertellen over haar werk. Na de pauze kwamen er uit de zaal ook veel vragen over het werk van Karhof dat op dit moment in Fochteloo te zien is. Aan het eind van de boeiende middag kreeg Gea Karhof bloemen aangeboden. Zondag bracht ze een bezoek aan Open Stal.

Lees het artikel in de Nieuwe Ooststellingwerver