Bestuurswisseling bij Nobilis

FOCHTELOO Het bestuur van Stichting Nobilis neemt tijdens de bestuursvergadering van komende zaterdag afscheid van een van de trouwste bestuursleden. Secretaris Beint Koopstra (72) uit Sumar verlaat na 33 jaar het bestuur. Het dagelijks bestuur heeft Jannes Kalfsbeek uit Groningen voorgedragen als nieuw bestuurslid. Hij is opgegroeid in Waskemeer en rondde een studie Internationale betrekkingen af. Algemeen bestuurslid Judith Bouma-Litjens uit Fochteloo zal worden benoemd als nieuwe secretaris.

Er staat nog een grote verandering op stapel. Per 1 januari vertrekt voorzitter Dr. Peter 0. Gerrits uit Roden en hij wordt in die functie opgevolgd door Radboud Hafkenscheid uit Haulerwijk, als zaterdag het algemeen bestuur van de Stichting daarmee instemt. Hafkenscheid is trainer van medezeggenschapscommissies en auteur van boeken op dat terrein. In 2024 begint hij met het afbouwen van zijn dagelijks werk. Hij is de beheerder en ontwerper van de Nobilis-website, zette het systeem op voor de collectieregistratie en is de schrijver van het boek over etser Karel Wetselaar.

Lees het artikel in de Nieuwe Ooststellingwerver