Themanummer Grafiekwereld 2020/1

Prentkunst in en om Zutphen

Een dubbeldik thema-nummer van het kwartaaltijdschrift Grafiekwereld met als titel Prentkunst in en om Zutphen. Een nummer opgedragen aan Chris Schriks de vroegere directeur-eigenaar van Uitgeverij De Walburg Pers met artikelen over zijn Gaillarde Pers, met een rijk geïllustreerd artikel over prentkunstenaar Peter Kooij, een boeiend verhaal over Jeanne Bieruma Oosting, een vraaggesprek met de jonge schilder Linde Leijh, een bijdrage over het bijzondere oeuvre van Sandra van de Griendt. En natuurlijk mag een uitvoerig artikel over etser Wim van der Meij niet ontbreken. Maar ook is er volop aandacht voor het grafisch werk van Peter Kalkowsky en over het toegepast grafisch werk van Charles Behrens (1907-1965). Tenslotte bijdragen over de het project van de Zutphen-prenten, over grafica Ank Spronk-Feenstra en over Dat Bolwerck in Zutphen.

Auteurs: Jan van Koolwijk, Evert Veldhuizen, Peter Kooij en Pieter Jonker. Verscheen met steun van de gemeente Zutphen, provincie Friesland, gemeente Ooststellingwerf, Gé Kok Foons en de Johan Veenstra Stichting.

2020, 48 pagina’s met 78 afbeeldingen in kleur en zwart-wit

Bekijk 16 pagina's van het inkijkexemplaar.

Het themanummer is helaas uitverkocht